Kannelmäen voimistelijat

Aikuisille on tarjolla muun muassa tanssia, jumppaa, lavista, kehonhuoltoa, kuntopiiriä ja paljon muuta! Tarjolla on myös vesiliikuntaa ja pilatesta. Lauantaijumppiin voi osallistua kertamaksulla myös ei-jäsenet. Voit hakea lukujärjestyksestä sinua kiinnostavia tunteja esimerkiksi tunnin, paikan tai päivän mukaan. Tunneille ilmoittaudutaan jäsentieto-ohjelman kautta. Sivulla on tietoa seuraavista asioista:

 

Aikuisten tuntien lukujärjestys

Syyskausi 13.8.2018 - 16.12.2018
AikaTunnin nimiTunti tyyppiLiikuntapaikkaOhjaaja
Maanantai
MA 9:00–10:00IkinuoretIsosalituntiKaVo-SaliSatu
MA 10:00-11:00Jokaisen jumppaIsosalituntiKaVo-SaliSatu
MA 17:00-18:00Pilates alkeetErityishintainen tuntiKaVo-SaliSatu
MA 17:00-18:00KuntopiiriIsosalituntiPihkapuistoJohanna
MA 18:00-18:50Kahvakuula, 50minIsosalituntiKaVo-SaliSatu
MA 18:00-19:00KehonhuoltoIsosalituntiPihkapuistoJohanna
MA 19:00-20:00Miesten kuntopiiriIsosalituntiKaVo-SaliSatu
MA 20:00-21:00LavisIsosalituntiKannelmäen alakouluNoora J
MA 20:00 - 21:00Yoga FlowErityishintainen tuntiKaVo-SaliSatu
Tiistai
TI 17:00-18:00Jokaisen jumppaIsosalituntiKaVo-SaliSatu
TI 18:00-18:50KahvakuulaIsosalituntiKaVo-SaliSatu
TI 19:00-20:00Pilates keskitasoErityishintainen tuntiKaVo-SaliSatu
TI 20:00-21:00Pilates jatkoErityishintainen tuntiKaVo-SaliSatu
Keskiviikko
KE 18:00-19:00Niska-selkäIsosalituntiKannelmäen alakouluSatu
KE 19:00-20:00LavisIsosalituntiKaVo-SaliNoora J
KE 19:00-20:00Koko kropan treeniIsosalituntiKannelmäen alakouluSatu
KE 19:00-20:00KuntopiiriErityishintainen tuntiPirkkolan jäähallin kuntosaliJohanna
KE 20:00-21:00KehonhuoltoIsosalituntiKannelmäen alakouluSatu
KE 20:00-21:00Dance fusion yli 30v. kisaryhmäErityishintainen tuntiKaVo-SaliJaana
Torstai
TO 9:00-10:00KehonhuoltoIsosalituntiKaVo-SaliSatu
TO 18:30-19:30SporttijumppaIsosalituntiKaVo-SaliEeva-Maria
TO 19:30-20:30Venyttely-rentoutusIsosalituntiKaVo-SaliEeva-Maria
TO 20:00-21:00Dance fusion alkeetIsosalituntiKannelmäen alakouluJaana
Perjantai
PE 16:00-17:00IkinuoretIsosalituntiKaVo-SaliSatu
PE 17:00-18:00Niska-selkäIsosalituntiKaVo-SaliSatu
PE 18:00-19:00Pilates keskitasoErityishintainen tuntiKaVo-SaliSatu
PE 19:00-20:00Body stepIsosalituntiKaVo-SaliSatu
Lauantai
LA 10:00-11:00Lauantain kertamaksullinenIsosalituntiKaVo-Salivaihtuva
LA 11:00-12:00Lauantain kertamaksullinenIsosalituntiKaVo-Salivaihtuva
Sunnuntai
SU 17:00-18:00Sporttijumppa/KuntotanssiIsosalituntiKannelmäen alakouluMari
SU 17:30-18:30Pilates jatkotasoErityishintainen tuntiKaVo-SaliSatu
SU 18:00-19:00Niska-selkäIsosalituntiKannelmäen alakouluMari
SU 18:30-19:45Dance fusion jatkoErityishintainen tuntiKaVo-SaliJaana
SU 19:15 - 19:55VesijumppaErityishintainen tuntiPirkkolan uimahalliSatu
SU 19:45-21:00Dance fusion alkeisjatkoErityishintainen tuntiKaVo-SaliJaana
SU 20:35 - 21:15HydrobicErityishintainen tuntiPirkkolan uimahalliSatu
SU 19:55 - 20:35VesijumppaErityishintainen tuntiPirkkolan uimahalliSatu

Täältä näet ajantasalla olevan ilmoittautumistilanteen!

JOULUKAUDEN JUMPAT

Joulukaudella on taas luvassa monia tunteja. Joulukauden anytime kortilla voit käydä niin monella näistä tunneista kuin haluat. Jos ostat Joulukauden anytime kortin viimeistään 30.11., saat sen hintaan 29 €.
1.12. lähtien joulukauden anytime kortin hinta on 33€. Voit ostaa anytime kortin jäsentieto-ohjelman kautta. Anytime kortti on henkilökohtainen.
Joulukauden jumpassa käy myös kertamaksu 6€, joka maksetaan ohjaajalle tunnin alussa. Tunnille ei tarvitse ilmoittautua erikseen.

Joulukausi 18.12.2018-5.1.2019
PÄIVÄAIKATUNTIPAIKKAOHJAAJA
Ti 18.1218:00 - 19:00Koko kropan treeniKaVo-SaliEmmi
Ti 18.1219:00 - 20:00Niska - selkäKaVo-SaliEmmi
To 20.1218:00 - 19:00Niska - selkäKaVo-SaliEmmi
To 20.1219:00 - 20:00Koko kropan treeniKaVo-SaliEmmi
La 22.1210:00 - 11:00HikijumppaKaVo-SaliEeva-Maria
La 22.1211:00 – 12:00Venyttely – rentoutusKaVo-SaliEeva-Maria
To 27.1218:00 - 19:00Niska - selkäKaVo-SaliKati
To 27.1219:00 - 20:00Koko kropan treeniKaVo-SaliSatu
La 29.1210:00 - 11:00AvoinnaKaVo-SaliAvoinna
La 29.1211:00 – 12:00AvoinnaKaVo-SaliAvoinna
To 3.118:00 - 19:00LavisKaVo-SaliNoora
To 3.119:00 - 20:00Niska - selkäKaVo-SaliKati/Satu
La 5.110:00 - 11:00KuntotanssiKaVo-SaliJaana
La 5.111:00 – 12:00KehonhuoltoKaVo-SaliJaana

LAUANTAIJUMPAT KEVÄÄLLÄ 2019

Aika: lauantaisin klo 10:00–11:00 ja klo 11:00–12:00
Paikka: Kavo-sali, Kaarelantie 12
Hinta: 6€ (maksu käteisellä, Smartumin, ePassin ja eazybreak sovelluksilla, Smartum- ja Virike-seteleillä).
Huom! Tunneille voi osallistua myös kyseisen kauden isosalimaksulla. Tunneille ovat tervetulleita myös ei-jäsenet.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

 

Tuntikuvausten tarkoituksena on helpottaa itselle sopivan tunnin löytämistä. Parhaiten sopivimman tunnin löytää, kun käy rohkeasti kokeilemassa erilaisia itseä kiinnostavia tunteja. Voit käydä kokeilemassa tuntia maksutta ennen osallistumispäätöksen tekemistä.  

 

 

Kehonhuolto
A1 Isosalitunti
Jos etsit mielelle hengähdystaukoa arjen kiireistä, mutta haluat samalla harjoittaa kehoasi, ovat kehonhuoltotuntimme sinua varten. Tunnilla hyödynnetään erilaisia kehonhallinta- ja kehonhuoltotekniikoita ja tehdään rauhalliseen tahtiin monipuolisia hengitys-, liikkuvuus-, venyttely- ja rentoutusharjoituksia. Arjen toimissa tärkeät tukilihaksesi vahvistuvat, lihastasapainosi kehittyy ja kehosi ja mielesi rentoutuvat. Tule kokeilemaan ja oppimaan, miten rauhallisetkin harjoitteet voivat saada muutoksia aikaan.

Pilates
Erityishintainen tunti
Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintamenetelmä, jossa tähdätään kehon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Tunnilla keskitytään tekemään liikkeet oikein niin, että vahvistetaan keskivartalon syviä lihaksia, opitaan hallitsemaan selkärangan keskiasentoa, ja kytketään hengitys liikkeiden tekemiseen. Pilatestuntien tasot:
• Pilates alkeet (taso 0): aloittelijoille
• Pilates perustaso (taso 1): alkeet-tason hallitseville
• Pilates keskitaso (taso 2): jonkin verran pilatesta harrastaneille
• Pilates jatko (taso 3): edistyneempien harjoitustunti, joka on tarkoitettu jo pidempään harrastaneille

Venyttely-rentoutus
A1 Isosalitunti
Tämä palauttava tunti tuottaa hyvää oloa keholle ja mielelle sekä lisää vetreyttä ja joustavuutta lihaksiin ja liikkuvuutta niveliin. Venyttely-rentoutustunnilla keskitytään erityisesti monipuolisten venyttely- ja liikkuvuusliikkeiden tekemiseen. Tunti päättyy aina rentoutusharjoitukseen.

Yoga Flow
Erityishintainen tunti
Yoga Flow sopii sinulle, joka haluat harjoittaa joogaa tai tutustua siihen. Yoga Flow -tunnin nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja yhdistetään erilaisiksi dynaamisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii lihastyötä ja keskittymistä. Harjoitusten avulla syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät, lihasten venyvyys ja nivelten liikkuvuus lisääntyvät sekä tietoisuus omasta kehosta kasvaa.

 

Dance Fusion
Dance Fusion tunneilla pääset nauttimaan tanssin riemusta ja uuden oppimisesta. Valikoimassa on tanssitunteja niin ensikertalaisille, kuin jo pidempään tanssia harrastaneille. Tunneilla tutustutaan eri tanssityyleihin, kuten show, lyrical jazz, nykytanssi, latin show, broadway ja katutanssit. Dance Fusion -tuntien tasot:
• Dance Fusion alkeet (B1)
• Dance Fusion alkeisjatko (B2)
• Dance Fusion jatko (B3)
• Dance Fusion yli 30 v. kisaryhmä (B3)

Dance fusion alkeet
B1 isosalitunti 60 min.
Tämä tunti on tarkoitettu kaikille tanssista kiinnostuneille, vaikkei omaisi lainkaan aiempaa tanssikokemusta. Jos kaipaat energistä ja hikistä tuntia, tämä on se! Tunti koostuu alkulämmittelystä, lattianpoikki tehtävistä harjoituksista, helpohkosta koreografiasta ja loppuvenyttelyistä. Tunnilla tärkeintä on hyvä fiilis ja itsensä voittaminen. Tällä tunnilla etenemme rauhalliseen tahtiin pilke silmäkulmassa.

Dance fusion alkeisjatko
B2 erityishintainen tunti 75 min.
Vaikka innostuisit tanssimisesta vasta aikuisena, tällä tunnilla opit uutta ja koet tanssin riemua samanhenkisessä seurassa. Tunti koostuu lämmittelyistä, lihaskuntoharjoitteista, ja lattianpoikkisarjoista ja tanssisarjojen harjoittelusta tekniikan harjoittamisen jäädessä vähemmäälle. Tanssisarjat ovat lyhyehköjä, ja niitä kerrataan paljon, mikä helpottaa koreografioiden niiden omaksumista. Tanssitaustasta on tunnilla hyötyä. Tunnilla ei harjoitella esitystä seuran näytöksiin, mutta halukkailla on mahdollisuus esiintymiseen.

Dance fusion jatko
B3 erityishintainen tunti 75 min.
Tunti on tarkoitettu tanssia harrastaville tai harrastaneille aikuisille, jotka haluavat ylläpitää ja kehittää taitojaan. Tunnilla keskitytään tanssitekniikkaan, lattianpoikkisarjoihin ja tanssisarjoihin. Tanssisarjat ovat pitkiä ja tunnilla tanssitaan paljon. Vaikka tekeminen on tavoitteellista, ei hauskanpitoakaan unohdeta. Tanssisarjoista kootaan kauden lopuksi esitys seuran näytökseen.

Dance fusion yli 30v. kisaryhmä
B3 erityishintainen tunti 60 min.
Tällä tunnilla harjoitellaan kilpailuohjelma, jolla osallistutaan syksyllä 2019 Performing Arts yli 30-vuotiaiden ikäkausimestaruuskisoihin. Ryhmästä kiinnostuneet voivat olla yhteydessä seuran toimistoon, tai ryhmän ohjaajaan Jaana Lepistöön. Ryhmään tulevilla tulee olla aikaisempaa tanssikokemusta ja heidän tulee täyttää vähintään 31 vuotta vuoden 2019 aikana.

Kuntotanssi
B2 Isosalitunti
Kiinnostaisiko tanssiminen, mutta varsinaiset tanssitunnit jännittävät. Tai haluatko hien pintaan ja samalla aivojumppaa mukaansa tempaavan musiikin tahtiin? Jos vastasit kyllä, tule tälle hauskalle ja hikiselle tunnille, joka etenee musiikkikappale kerrallaan tyylistä ja tunnelmasta toiseen.
Tunti aloitetaan rauhallisesti, ja tahtia lisätään pikkuhiljaa. Tarjolla on sekä kevyttä että raskaampaa liikettä, helppoa ja haastavampaa koreografiaa. Jokainen saa tanssia omalla tyylillään. Tärkeintä on liikkuminen !

LAVIS
B1-2 Isosalitunti
LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan yhdistämiseen. LAVISta tanssitaan yksin, joten paria ei tarvita. Tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppaa, jenkkaa, rockia / jivea, cha chata, salsaa ja valssia. Tunnilla on mahdollista oppia eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIS-tunnilla tanssitaan yleensä kaksi samaa tanssilajia peräkkäin.

 

Perusjumppatunnit
Isosalitunteja

Perusjumppatunnit ovat tehokkaita musiikin tahtiin toteutettavia ryhmäliikuntatunteja, jotka kohottavat kuntoa, niin liikkuvuutta, lihaskuntoa kuin kestävyyskuntoakin, monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti. Tunneilla tehdään lämmittelyn jälkeen aerobisia harjoitteita, monipuolisia lihaskunto, tasapaino- ja kehonhallintaharjoituksia sekä liikkuvuus- ja venyttelyliikkeitä. Tule hakemaan tunneilta mielen virkistystä ja energiaa arjessa jaksamiseen! Perusjumppatuntien tasot:

Kevennetty jumppa (taso A1): jumppaa tehokkaasti, mutta rauhalliseen tempoon
Jokaisen jumppa (taso B1–2): reipasta ja mukaansatempaavaa jumppaa
Sporttijumppa (taso C1–2): kehoa rasittavasti ja haastavasti kuormittavaa jumppaa 

Body Step
C2 Isosalitunti
Tällä tunnilla sykettä kohottava lämmittely ja aerobinen osio tehdään step-laudalle askeltaen. Aerobinen osuus sisältää askelsarjoja ja -koreografioita. Tehokkaat lihaskuntoliikkeet puolestaan suoritetaan painotankoa ja muita välineitä hyödyntäen. Tällä tunnilla pääset lisäämään lihasvoimaa ja -kestävyyttä sekä parantamaan sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa.

Niska-selkäjumppa
A1 Isosalitunti
Yksipuolisesti kuormittava työ tai istumatyö saattavat altistaa niska-hartiaseudun tai selän vaivoille. Tällä tunnilla ammattitaitoiset ohjaajamme auttavat sinua lihastasapainon saavuttamisessa, lisäävät ymmärrystäsi oman kehosi toiminnasta sekä antavat vinkkejä arkeen. Tunnilla tehdään helppoja ja tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita, jotka edistävät niska-hartiaseudun ja selän alueen hyvinvointia ja ehkäisevät tuki- ja liikuntaelimistön oireita.

Kahvakuula
B/C1 Isosalitunti (50 min)
Rankkaa ja kokonaisvaltaista treeniä hakevan kannattaa suunnata kahvakuulatunnille. Kahvakuulailu on hauska ja tehokas tunti, joka kehittää kehon hallintaa ja vaatii monien eri lihasten työskentelyä samanaikaisesti. Tunnilla harjoitetaan tasapainoa, lihaskuntoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja sydän- ja verenkiertoelimistöä. Tunnilla ei ole vaikeita askelsarjoja tai koreografioita. Tunti aloitetaan kuulan kanssa tehtävillä tekniikkaa opettavilla lämmittelyliikkeillä ja treenin jälkeen jäähdytellään ja venytellään. Tunnille kannattaa ottaa oma kahvakuula mukaan. Seuralta löytyy muutama lainakuulakin, joiden avulla pääset kokeilemaan eripainoisia kuulia.

Kuntopiiri ja miesten kuntopiiri (koulun salissa)
B/C1 Isosalitunti
Muistatko koulun liikuntatunnit ja siellä tehdyt kuntopiirit? Olivatpa muistosi näistä tunneista hyviä tai huonoja, tule kokemaan kuntopiirissä liikkumisen iloa aikuisen näkövinkkelistä. Nämä tehokkaat ja hikiset tunnit tarjoavat nimensä mukaisesti monipuolisia liikkeitä kuntopiirityyppisesti. Saat tehdä liikkeitä omaan tahtiisi. Tunnilla lihaskuntosi ja lihastasapainosi kehittyvät ja koordinaatiosi ja liikkuvuutesi paranevat.

Kuntopiiri kuntosalilla
B/C1 Isosalitunti
Kiinnostaako kuntosaliharjoittelu? Siinä tapauksessa tervetuloa tälle kuntosalilla pidettävälle kuntopiiritunnille. Tunnilta saat aloittelevana kuntosaliharjoittelijana opastusta laitteiden oikeanlaiseen ja tehokkaaseen käyttöön ja konkarina uusia ideoita harjoitteluun sekä mukavan treeniporukan siivittämään tekemistä. Alkulämmittelyn jälkeen suoritettavat kuntorastit rasittavat monipuolisesti koko kehoa, ja ne suoritetaan oman kuntotason mukaan.

Koko kropan treeni
C1 Isosalitunti
Etsitkö ideoita siihen, kuinka treenata omaa kehoa vastuksena käyttäen? Koko kropan treenissä tämä toive täyttyy. Oman kehon lisäksi vastuksena käytetään monipuolisesti eri välineitä. Reippaan alkulämmittelyn jälkeen varsinainen lihaskunto-osuus toteutetaan toiminnallisilla patteriharjoitteilla, jotka ovat tehokkaita ja sisältävät myös vartalonhallintaa haastavia elementtejä. Tunnilla pääset haastamaan koko kroppasi ja sykekin pysyy mukavasti koholla!

 

Vesijumppa
B1 Erityishintainen tunti
Vesiliikunta on nivelystävällinen liikuntamuoto, jossa veden vastus ja välineet tuovat tehoa liikkumiseen. Tunnilla vahvistetaan lihaksia monipuolisten lihaskuntoliikkeiden avulla sekä kehitetään sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa.

Hydrobic
B/C2 Erityishintainen tunti
Jos etsit Vesijumppaa rankempaa ja haastavampaa tuntia (ks. Vesijumpan tuntiseloste), kannattaa tulla Hydrobic-tunnille. Hydrobic sisältää vesijumppaa enemmän hyppyjä ja sykkeenkohotusta sekä vesijumpan liikkeitä vaativampia lihaskuntoliikkeitä.

 

Tervetuloa jumppaamaan Kannelmäen Voimistelijat ry:n tunneille! Alla muutamia ohjeita, jotta kaikkien liikkuminen olisi turvallista, sujuvaa ja miellyttävää!

– Tulethan ajoissa tunnille. Esim. osalla kouluista ei ole tunnin alettua ketään avaamassa ulko-ovia.
– Tunnille kannattaa pukeutua joustavaan vaatetukseen ja tarvittaessa tarkoituksenmukaisiin sisäliikuntaan tarkoitettuihin kenkiin.
– Muista ottaa mukaasi juomapullo ja halutessasi jumppa-alusta ja hikipyyhe
– Ethän tule sairaana tunneille, se ei tee sinulle hyvää ja voi altistaa muut osallistujat tartunnalle.
– Toimintakykyyn vaikuttavista perussairauksista kannattaa mainita ohjaajalle, jotta hän osaa ottaa ne tarvittaessa huomioon (esim. epilepsia, diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet jne.). Otathan mahdolliset lääkkeesi mukaan tunnille.
– Seura ei ole vakuuttanut jäseniään tapaturmien varalle, joten huolehdithan itse vapaa-ajan tapaturmavakuutuksestasi.
– Jos et pääse tunnillesi, voit käydä korvaamassa sen saman kauden aikana millä tahansa isosalitunnilla.
– Palautteet auttavat kehittämään toimintaamme, joten muista että voit antaa palautetta suoraan ohjaajalle tai etusivun palautelomakkeen avulla.